Nieuwsbrief

December 2011

Welkom bij de december editie van de Asperion Nieuwsbrief met informatie voor zowel ondernemers als accountants- en administratiekantoren.

Releases Nov/Dec 2011

Wederom zijn er de afgelopen weken nieuwe functies en verbeteringen online gezet voor nog meer gebruiksgemak.

Deze nieuwe functies zijn direct en zonder meerkosten beschikbaar voor alle bestaande gebruikers en de gebruikers van een proefabonnement!

O.a. in deze release:

  • Importeren van loonjournaalposten vanuit het salaris pakket Easylon 2012;
  • Het kunnen exporteren van bankafschriften naar Excel;
  • Excel export mogelijkheid van het rapport: "inkopen per leverancier";
  • Rekeningschema is nu te exporteren naar PDF;
  • De sorteervolgorde bij het printen van pakbonnen is nu instelbaar. (inTrade)

Nieuw type gebruiker voor accorderingsfunctie

In de nieuwe release van december hebben we een nieuw type gebruiker geïntroduceerd : de Accorderings gebruiker. Voor deze gebruiker is het mogelijk de rechten te beperken tot het accorderen van inkoopfacturen. De gebruiker kan geen andere boekhoudkundige functies gebruiken of inzien.

De kosten voor een Accordering gebruiker zijn lager dan de gebruikelijke kosten en is speciaal bedoeld voor ondernemingen waar vele medewerkers inkoopfacturen moeten goedkeuren voordat deze betaald worden. Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met de helpdesk@asperion.nl.

 

Eindejaars tips

Het (boek)jaar is binnenkort weer voorbij. Tijd om de administratie af te ronden en klaar te zetten voor het nieuwe jaar. Ook mooi tijd om nog even achter de laatste openstaande facturen aan te zitten en de afschrijvingen te registreren. Ook moet de eventuele voorraad weer geactualiseerd worden.

 

Asperion heeft voor u handige documenten met enkele eindejaars tips.
Document met algemene eindejaar boekhoud tips: jaarovergang-tips.pdf
Extra tips voor gebruikers van de module voorraad : Instructies-Jaarafsluiting-Voorraad.pdf

Nieuws voor accountants

Accountancy Update 2011 - Winter Editie.

Afgelopen maand heeft Asperion weer haar periodieke update meetings georganiseerd voor de Accountants- en administratie kantoren die gebruik maken van de Asperion software. Daarbij werd teruggekeken naar de samenwerking in het verleden, de huidige ontwikkelingen en werd ook een inzicht gegeven in de productplanning voor de naaste toekomst.

 

Wij willen de bezoekers van dit evenement via deze weg graag bedanken voor hun aanwezigheid en bijdrage en ideeën die zijn ontstaan tijdens de presentatie van de nieuwe aankomende ontwikkelingen.

De update meetings waren wat ons betreft een groot succes en wij hopen u allen dan ook weer terug te zien bij de volgende meeting in het voorjaar van 2012.

Nieuwe cursus 15 Feb 2012 - 4 PE punten

Asperion is begonnen met het faciliteren van cursussen die betrekking hebben op de administratie- en boekhouding in het algemeen en ook op specifieke vakgebieden die voor boekhouders, accountants en fiscalisten van belang zijn.
De cursussen worden gegeven door erkende PE-geaccrediteerde docenten. De cursussen zijn voor iedere belangstellende toegankelijk.

 

Onlangs werd de eerste cursus over de werkkosten regeling, theorie en praktijk, gegeven. Uit de belangstelling was duidelijk dat dit in een behoefte voorzag.

Thans kondigen we een nieuwe cursus aan over relevante actuele ontwikkelingen op fiscaal gebied: nieuwe wetgeving, standpunten van de fiscus en belangrijke jurisprudentie.

Datum : 15 februari 2012 ,15.00 uur tot 20.00 uur, incl. diner.

Onderwerpen:
1. Eigen woning en kapitaalverzekering eigen woning
2. Verrekening van verliezen
3. Durfkapitaal
4. Werkkostenregeling / Vergoedingen & Verstrekkingen ( update )
5. Belastingplan 2012 ( update )
6. Relevante zaken
Deze training is met name gericht op accountants- belastingadvieskantoren en administratiekantoren, en heeft de accreditatie voor 4 PE punten. ( NBA en RB).

Naast de uitleg zal er ook voldoende ruimte zijn voor uw vragen, uiteraard mag u ze ook voor de bijeenkomst mailen aan de cursusleider H. De Munnik : henny@arsuopleidingen.nl

Kosten: € 275,-per deelnemer en elke deelnemende collega van hetzelfde kantoor krijgt een korting van € 50,- . De genoemde prijzen ex. Btw en inclusief diner en documentatie.

Locatie : Auditorium Asperion te Naarden