De nieuwe mogelijkheden van online boekhoudsoftware stellen je als boekhouder/accountant in staat om jouw diensten zowel beter als tegen lagere kosten aan te bieden. Asperion maakt het mogelijk om dit snel en zonder grote investering vooraf, te realiseren. Door in te spelen op deze veranderingen versterk je jouw concurrentiepositie en realiseer je een langdurige stabiele business relatie met jouw klant doordat je deze op maat kunt blijven bedienen, ook als ze doorgroeien. Want de behoefte aan professionele hulp en advies bij het voeren van een goede administratie is en blijft van alle tijden.

De verborgen kracht achter jouw kantoor

Elke klant op maat bedienen

Er zijn klanten die zelf helemaal niets doen aan de boekhouding. Zij laten alles aan jou over. Dan is er een toenemend aantal klanten dat een beperkt aantal handelingen kan verrichten zoals boekstukken digitaal aanleveren of zelf de facturatie doen. Soms willen ze ook alleen maar meekijken. Daarnaast zijn er klanten die gewoon zelf aan het administratieve roer willen en kunnen staan, al dan niet met een eigen administratieve kracht, en die de accountant dan als adviseur willen gebruiken om bijvoorbeeld de jaarrekening op te stellen.

Asperion biedt diverse abonnementsvormen en software tools die aansluiten bij deze verscheidenheid aan samenwerkingsvormen met klanten.

Zo kun je jouw klanten precies die dienstverlening bieden die ze van jou als businesspartner verwachten.

Je behoudt daarbij de volledige controle en eindregie over de administratie van jouw klant hetgeen een optimale begeleiding ten goede komt. Zowel administraties van klanten met eigen, zelfstandige abonnementen tot en met administraties van klanten die de gehele administratie aan jouw kantoor overlaten, kunnen naadloos in dezelfde omgeving geïntegreerd worden zodat je als kantoor permanent het overzicht houdt over alle administraties die je met Asperion voert.

Kies de abonnementsvorm die bij jouw klant past!

Bij alle abonnementsvormen voor de accountancy hoort het Asperion Accountants Dashboard waarmee jij en je medewerkers met een single login alle administraties van al jouw klanten kunt openen en je overzicht houdt over alle uit te voeren werkzaamheden in die administraties. Alle abonnementsvormen kunnen door elkaar worden gebruikt en aan hetzelfde accountants dashboard worden gekoppeld.
Dit heeft als groot voordeel dat je heel flexibel kunt zijn in jouw aanbod naar klanten en op maat een oplossing kunt aanbieden, die qua omvang en kosten passen bij je klant.

Verschillende typen klanten hebben verschillende wensen en budget.

Klanten die zelf niets in de administratie doen
Dit is het standaard type administratie dat meegeleverd wordt met het Accountants dashboard. De klant levert alleen de papieren boekstukken aan. Jij of jouw medewerkers zijn de enigen die toegang hebben tot deze interne administraties. De complete boekhoudmodule Financieel staat hierbij ter beschikking.

Klanten die met jouw ondersteuning meewerken
De standaard dashboard administraties kunnen voor deze klanten daartoe toegankelijk gemaakt worden, voorzien van de gebruiksrechten die het beste aansluiten bij de kennis en kunde van jouw klant. Afhankelijk van de gebruiksrechten zijn hier extra abonnementskosten aan verbonden. Kosten die je naar keus kunt doorbelasten aan de klant of misschien niet omdat het voor jouw kantoor een tijdsbesparing oplevert.

Klanten die zelfstandig willen kunnen werken
Dit type klant zal dan veelal zelf een abonnement bij Asperion nemen en toestemming geven om de administratie aan jouw dashboard te koppelen. De kosten voor jou voor dit abonnement zijn nihil. Abonnementskosten voor de klant : vanaf € 19 per administratie per maand voor de ZZP module,inclusief complete functionaliteit voor boekhouding en facturatie, inclusief onbeperkt Scannen en Herkennen, BTW aangifte en rechtstreeks toegang tot de Asperion HelpDesk.

De Asperion Accountancy Desk voor ondersteuning aan jouw kantoor
Het contact met jou zal verlopen via de Asperion Accountancy Desk. Deze wordt bemand door echte accountancy specialisten die veel ervaring hebben in jouw dagelijkse praktijk en je ondersteunen bij het gebruik van Asperion software én de vragen die jouw klanten daar over zouden kunnen hebben. Jouw klanten voelen zich daardoor verzekerd van een businesspartner waar ze op kunnen rekenen.

Meer weten hoe je elk type klant langdurige tevreden kunt bedienen?
Als de interesse gewekt is, neem dan eens vrijblijvend contact op met de Accountancy Desk van Asperion. Zij kunnen je dan uitgebreid informeren over de mogelijkheden die aansluiten bij jouw specifieke praktijk. Ook kun je in contact gebracht worden met een collega, die jou reeds voorging of met een enthousiaste Asperion gebruiker.

Elke situatie is uniek en overstappen is een grote beslissing. Daarom maken wij graag eerst kennis en inventariseren samen de mogelijkheden. Tegelijkertijd zal snel blijken of we bij elkaar passen en voor jou de beste oplossing kunnen bieden. Geen mooie verhalen maar het èchte verhaal. Een concrete oplossing met transparante, voorspelbare prijzen en een eerlijk advies.


Asperion is producent van online boekhouden en andere financieel administratieve toepassingen die veel extra functionaliteit combineren met een groot gebruiksgemak en een zeer gunstige prijs. De functionaliteit is zowel voor ondernemingen als voor accountants- en administratiekantoren ontwikkeld.

Het nieuwe megamenu in Asperion

Share This Story, Choose Your Platform!

Diensten aanbieden zonder zorgen!

Jij wil een stabiele betrouwbare dienstverlener zijn voor jouw klanten.

Dat kan alleen als je kan vertrouwen op jouw boekhoudpakket
én je leverancier als een echte business partner.

Wil je weten hoe jij dat kan bereiken door met Asperion te werken?

Neem nu contact op