Blog

Home » Blog
12 03, 2020

Ondernemers betalen eenvoudig hun omzetbelasting direct via iDEAL

maart 12th, 2020|Tags: , , , |

Ondernemers betalen eenvoudig hun omzetbelasting direct via iDEAL

Veel ondernemers herkennen dit verhaal wel na het doen van aangifte: €50,- boete! Omdat er een verkeerd bedrag is overgemaakt of te laat is betaald. Een paar euro te weinig door een type foutje of omdat het 16-cijferige betalingskenmerk verkeerd is overgenomen. Erg frustrerend natuurlijk!

Dit wordt natuurlijk niet met opzet gedaan. De fiscus hanteert een minimaal een boete van €50,-! Door een vergissing met soms maar een paar euro verschil is dit natuurlijk extra zuur.

In samenwerking met de Belastingdienst heeft Asperion hiervoor een oplossing gebouwd door in de aangifte functie, direct vanuit het boekhoudpakket een iDEAL betaaloptie toe te voegen. Het verschuldigde bedrag kun je via deze optie direct overmaken aan de fiscus.

Het juiste bedrag én het betalingskenmerk zijn direct voor-ingevuld en typefouten behoren dus tot het verleden. Ook als je het bedrag op de laatste dag overmaakt, ben je nog altijd op tijd met de betaling. Het moment van de iDEAL transactie is namelijk hiervoor bepalend.

Betaal je aangifte omzetbelasting direct via iDEAL
Boekhouden, Belastingaangifte en Betalen met iDEAL

Asperion was het eerste boekhoudpakket die dit mogelijk maakte en probeert met dergelijke ontwikkelingen het voor de ondernemer zo eenvoudig mogelijk te maken.
Kortom, een boekhoudpakket dat écht helpt.

‘De integratie van boekhouden, aangifte doen én betalen is overzichtelijk, duidelijk en gebruikersvriendelijk ’

Ga gemakkelijker om met je boekhouding en regel in één moeite door je BTW-aangifte en de betaling via iDEAL. Meer weten over de iDEAL koppeling en hoe je deze kunt gebruiken? Lees meer…

Asperion biedt méér dan Online Boekhouden. Door integraties zoals deze directe iDEAL aansluiting met de Belastingdienst maakt Asperion het ondernemers makkelijker.
Nog geen Asperion Online Boekhoudpakket? Probeer 30 dagen gratis.

10 03, 2020

Accountant efficiënter met koppeling boekhouding en rapportage software

maart 10th, 2020|Tags: , , |

Accountant efficiënter met koppeling boekhouding en rapportage software

Met de vernieuwde koppeling kun je als accountants- of administratiekantoor nu veel efficiënter werken. Deze tijd vraagt om meer handige en slimme integraties en dit is precies wat we nu bieden met deze koppeling tussen boekhouding en rapportagetool.

Al reeds 10-jaar is er een mogelijkheid om de gegevens vanuit Asperion in te lezen in de rapportage software van Speedbooks. Echter is er sinds 2010 veel veranderd. Zowel de online boekhoudsoftware van Asperion als de rapportage mogelijkheden in Speedbooks zijn flink uitgebreid. Zo ook de mogelijkheden tot een directe integratie van deze twee pakketten.

Voorheen was het mogelijk om een data export te maken uit Asperion en deze vervolgens te importeren in Speedbooks. Al met al nogal omslachtig en tijdrovend, terwijl beide software leveranciers zich focussen op het efficiënter inrichten van de werkprocessen in de accountancy sector.

API Koppeling Asperion en Speedbooks
Directe koppeling tussen Asperion en Speedbooks

Vernieuwde koppeling

Vanaf nu is er een nieuwe koppeling beschikbaar, waarbij direct de gegevens uit de administratie worden gehaald via de nieuwe API van Asperion. Dit maakt de uitwisseling van de gegevens een stuk eenvoudiger, veiliger en bovenal véél efficiënter.

De data vanuit de online boekhouding is nu snel en automatisch beschikbaar, waardoor er met de software van Speedbooks o.a. SBR jaarrekeningen en consolidatieoverzichten kunnen worden gemaakt.

Maakt u reeds gebruik van beide softwarepakketten voor de boekhouding en rapportage? Dan kunt u direct aan de slag. Neem contact op met de helpdesk van Speedbooks voor hulp bij het maken van de directe koppeling met Asperion.

Voordelen van de nieuwe koppeling:
– Efficiënter: volledig automatisch via API koppeling.
– Eenvoudiger: geen down- en uploads meer.
– Veiliger: geen databestanden meer lokaal op de PC.
– Sneller: gegevens wordt automatisch opgehaald.

Gratis proberen
Maakt u nog geen gebruik van deze combinatie? Zowel Asperion als Speedbooks bieden u een volledig gratis proefperiode aan, waarmee u de software geheel vrijblijvend kunt proberen en direct het gemak en de eenvoud kunt ervaren van de nieuwe koppeling.

Meer informatie over de koppeling met Speedbooks…

Asperion biedt méér dan Online Boekhouden. Door de directe koppelingen met andere software pakketten maakt Asperion ondernemen makkelijker.
Nog geen Asperion Online Boekhoudpakket? Probeer 30 dagen gratis.

3 03, 2020

Horecaondernemer klaar met overtypen van kassaomzet in boekhouding

maart 3rd, 2020|Tags: , , |

Horecaondernemer klaar met overtypen van kassaomzet in boekhouding

Nappkin is een compleet kassasysteem gericht op restaurants. Er is nu een directe koppeling tussen de kassa van Nappkin en de online boekhouding van Asperion.

De koppeling tussen Nappkin en Asperion online boekhoudsoftware is ontwikkeld om de gegevens direct te kunnen uitwisselen tussen de verschillende systemen. Hierdoor behoort het overtypen van gegevens tot het verleden. Dit scheelt niet alleen in tijd en kosten maar geeft ook direct een completer inzicht in uw boekhouding.

De samenwerking tussen Nappkin en Asperion loopt via een directe integratie, waardoor iedere ochtend de boekhouding automatisch bijgewerkt wordt met de omzet van de voorgaande dag.

Koppeling horeca kassa Nappkin en Online Boekhouding Asperion
API Integratie tussen kassasysteem Nappkin en Asperion

De Nappkin kassa app draait zowel op iPad en iPhone. Om Nappkin te leren kennen kun je het beste de app downloaden uit de AppStore en een eigen account aanmaken. Er wordt dan automatisch een gratis starter abonnement voor je aangemaakt.

Voor meer informatie over de koppeling kijk op: https://www.asperion.nl/partners/nappkin/

Asperion biedt méér dan Online Boekhouden. Door de directe koppelingen met andere software pakketten maakt Asperion ondernemen makkelijker.
Nog geen Asperion Online Boekhoudpakket? Probeer 30 dagen gratis.

12 02, 2020

Integratie OutSmart en Asperion

februari 12th, 2020|Tags: , , , |

Integratie OutSmart en Asperion

Wanneer je werkt met werkbonnen is het koppelen van Asperion met OutSmart een ideale combinatie.
Hierdoor wordt het eenvoudig om de buitendienstmedewerkers perfect aan te sturen.

Alle informatie die je nodig hebt worden in de beide systemen gesynchroniseerd.
Hierdoor kun je in een oogopslag vinden wat je nodig hebt. De buitendienstmedewerkers kunnen via de OutSmart-App alle benodigde informatie doorgestuurd krijgen.

OutSmart koppelen aan Asperion is vanaf nu mogelijk.

Voordeel van de directe koppeling tussen OutSmart en Asperion is dat veel informatie automatisch wordt uitgewisseld. Hierdoor behoort het overtypen van gegevens tot het verleden.

Profiteer van onder meer de volgende handige functionaliteiten:

  • Synchronisatie van klanten
  • Synchronisatie van artikelen
  • Automatische verwerking van afgeronde werkbonnen naar facturen in Asperion

Voor meer informatie over de koppeling kijk op: https://www.asperion.nl/partners/outsmart/

14 01, 2020

Rekenhulp Belastingdienst ingebouwd

januari 14th, 2020|

Rekenhulp Belastingdienst nú ingebouwd

Vaak komt het voor dat er een afschrijving van de Belastingdienst op het bankafschrift staat. Van het betaalkenmerk op het afschrift word je niet altijd veel wijzer.
Betreft het omzetbelasting, loonheffing, VPB…? De Belastingdienst heeft hier wel een “handige” rekenhulp voor op de website, maar dat kost weer extra tijd.

Daarom is vanaf nu deze rekenhulp ingebouwd in Asperion.
Door je muis op het betaalkenmerk te plaatsen, krijg je direct de beschikbare informatie.
Het 16-cijferige betaalkenmerk wordt direct omgezet in bruikbare informatie.
In één oogopslag zie je nu het kenmerk van de aangifte en indien beschikbaar het tijdvak.

Betaalkenmerk Rekenhulp Belastingkenmerk

Met dank aan alle gebruikers van Asperion die ons hierop attendeerden.

30 09, 2019

Eenmanszaken en ZZP’ers krijgen een nieuw btw-identificatienummer vanaf 1 januari 2020!

september 30th, 2019|

nieuw btw-identificatienummer vanaf 1 januari 2020

Eenmanszaken en ZZP’ers krijgen een nieuw btw-identificatienummer vanaf 1 januari 2020!

Update 08-11-2019:

Het blijkt dat de Belastingdienst ook na 1 januari 2020 aan startende ZZP’ers en eenmanszaken voorlopig nog 2 btw nummers uitreikt: 1 btw nummer gebaseerd op het BSN nummer voor verkeer met de Belastingdienst (ob aangifte en opgaaf ICP) en 1 btw Identificatie nummer voor de communicatie met hun zakelijke partners.

Ook starters krijgen vanaf 1 januari daarom 2 nummers. Het eerste omzetbelasting (ob) nummer op basis van BSN voor verkeer met de Belastingdienst en het nieuwe btw-identificatienummer (btw-ID) voor zakelijk verkeer met klanten en leveranciers.

Uiteraard blijft het daarom dus mogelijk om in Asperion beide nummers in te vullen.

Voor ondernemers die aangegeven hebben om van de KOR gebruik te maken is het raadzaam om de nummers in te vullen, zodat deze in de administratie bewaard blijven mocht de situatie veranderen.

Originele blog 30 september 2019:

Circa 1,7 miljoen eenmanszaken, ZZP’ers en zelfstandigen met personeel ontvangen voor 1 januari 2020 een nieuw btw-identificatienummer (btw-ID) van de Belastingdienst. Vanaf 1 januari moet dit nummer worden gebruikt op bijvoorbeeld uitgaande facturen en de website.

Waarom een nieuw nummer?

In het huidige btw-nummer is het Burger Service Nummer (BSN) van de ondernemer verwerkt en dit is in strijd met de nieuwe privacywet (AVG) die vanaf 25 mei 2018 in werking is getreden. Ook de Belastingdienst moet aan de nieuwe eisen die deze wet stelt voldoen en persoonsgegevens beschermen. Het BSN mag geen onderdeel meer zijn van het btw-identificatienummer.

Immers elke ondernemer is verplicht dit nummer openbaar te maken op bijvoorbeeld facturen en website en daarmee komen privacygevoelige gegevens online beschikbaar voor iedereen.

Twee btw-nummers in plaats van één:

Bestaande eenmanszaken/ZZP’ers ontvangen voor 1 januari 2020 van de Belastingdienst een tweede btw-identificatienummer (btw-ID).

  1. Het huidige btw-nummer (omzetbelastingnummer) wordt gebruikt binnen de Belastingdienst voor de aangifte omzetbelasting.
  2. Het nieuwe btw-nummer (btw-identificatienummer) is voor de facturen, websites en voor handel binnen de Europese Unie.

Als er zakelijke transacties plaatsvinden binnen de EU of btw over de grens teruggevraagd worden, dan moet dit nieuwe btw-nummer op tijd doorgegeven worden aan leveranciers!

Met deze maatregel is de privacy van ondernemers beter beschermd omdat het nieuwe btw-nummer op basis van BSN niet meer richting je klanten kenbaar wordt gemaakt.

Nieuwe ondernemingen/ZZP’ers die starten ná 1 januari 2020 krijgen 1 btw-identificatienummer (btw-ID).

Het nieuwe btw-identificatienummer (btw-ID):

Het btw-ID is een persoonlijk en uniek nummer, net als nu bestaat het nummer uit een reeks van 14 tekens. Bijvoorbeeld: NL9cijfersB01 (of hoger). Het nieuwe nummer bevat geen privacygevoelige informatie meer.

Omzetbelastingnummer (ob-nummer):

Het huidige btw-nummer blijft dus gewoon na 1 januari het omzetbelastingnummer (ob-nummer) voor reeds bestaande ondernemingen en ZZP’ers, waardoor er duidelijk onderscheid is  met het btw-ID. Het ob-nummer wordt vermeld in correspondentie met de Belastingdienst over omzetbelasting en op het portaal waar de btw-aangifte wordt gedaan.

Waar moet ik als ondernemer aan denken?

Zodra de Belastingdienst het nieuwe btw-identificatienummer heeft toegestuurd is het belangrijk dat per 1 januari:

  1. Het btw-identificatienummer is ingevuld in de administratie. (Asperion Setup Wizard)
  2. De facturen en overige verkoopdocumenten zijn voorzien van dit nummer. (Asperion Layout editor)
  3. Het nieuwe nummer op de website wordt geplaatst.
  4. Het nieuwe nummer doorgegeven is aan leveranciers binnen de EU. (Zie crediteurenoverzicht in Asperion)

Wat verandert er nog meer de komende periode?

De Kleine Ondernemers Regeling (KOR) wordt per 1 januari 2020 vervangen. Bekijk onze blog over de nieuwe Kleine Ondernemers Regeling voor meer informatie.

Zie ook de pagina van KVK over het nieuwe btw nummer.

26 09, 2019

Automatische Winst Aangifte in samenwerking met de Belastingdienst.

september 26th, 2019|

In samenwerking met de Belastingdienst

Automatische Winst Aangifte in samenwerking met de Belastingdienst.

In samenwerking met de Belastingdienst heeft Asperion de afgelopen periode gewerkt aan de pilot “Automatische Winst Aangifte”. Hiermee kan de ZZP’er (zelfstandige zonder personeel) zelf de winst of het resultaat van de onderneming doorsturen aan de Belastingdienst, waardoor dit al voor ingevuld is in de inkomstenbelasting (IB) aangifte. Hoe dit in zijn werk gaat, wordt hieronder beschreven.  

Standaard Rekeningschema in RGS:

Er wordt gewerkt met een vast standaard rekeningschema op basis van het Referentie Grootboek Schema (RGS 3.1). Daarnaast is het schema in overleg met de Belastingdienst vastgesteld zodat het naadloos aansluit bij de IB aangifte. Door het schema te beperken wordt dit tevens overzichtelijker voor de ZZP’er. (ZZP’ers die gebruik maken van een kantoor dat aangesloten is bij Asperion kunnen in overleg het rekeningschema laten uitbreiden.)

Automatisch boekhouden:

Tijdens het ‘registreren’ van de gegevens in de administratie worden de ingevoerde bonnetjes, facturen en bankafschriften zoveel mogelijk automatisch verwerkt. ‘Slimme’ OCR technologie herkent de factuur of bon en zet deze op de juiste kosten en boekt eveneens (indien van toepassing) de BTW. Na elk kwartaal wordt de ZZP’er door de omzetbelasting (OB) aangifte ‘flow’ geleid en wordt de BTW aangifte via Digipoort direct naar de Belastingdienst verzonden. Het af te dragen bedrag kan eenvoudig via iDEAL betaald worden.

Boekhoudhulp:

Als tijdens het registreren van een inkoopfactuur wordt gedetecteerd dat de aanschaf wellicht opgenomen moet worden als investering, krijgt de gebruiker op dat moment bijvoorbeeld de vraag om deze aanschaf te activeren. Met deze slimme hulp tijdens het registreren kunnen vergissingen worden voorkomen.

Fiscaliseren van de administratie:

Om te komen tot een juiste winstaangifte ten behoeve van de IB aangifte krijgt de ZZP’er een vragenlijst die betrekking heeft op de IB aangifte met een begrijpelijke uitleg. Immers er zijn fiscale regels van toepassing op een aantal kosten en deze mogen niet altijd worden afgetrokken van de (fiscale) winst. Denk daarbij aan telefoon- of lunchkosten. Aan de hand van vragen wordt bepaald welk bedrag moet worden gecorrigeerd. Deze correcties worden in de administratie verwerkt. Ook voor het (zakelijk of privé) gebruik van de auto worden de gegevens uitgevraagd op een begrijpelijke manier en ook deze correcties worden in de administratie verwerkt.

Na het fiscaliseren zitten er in de administratie een aantal consistentie controles. Zo worden er een aantal boekhoudkundige controles uitgevoerd op de balans en wordt er een vermogensvergelijking toegepast.

Inkomstenbelasting (IB) aangifte:

Nu de administratie gefiscaliseerd is, kunnen de gegevens aan de Belastingdienst worden verstuurd. Daarnaast worden de gegevens in de sectie “Winst uit Onderneming” al voor ingevuld in de IB aangifte met gegevens die rechtstreeks uit het boekhoudpakket komen. Is er na controle toch nog iets niet goed? Dan zullen deze correcties éérst in de administratie moeten worden gedaan, zodat er een ononderbroken keten blijft bestaan en de winstaangifte sluit met de administratie.

Heeft u vragen? Neem contact op met de HelpDesk via: helpdesk@asperion.nl.

Mee doen met de AWA pilot van 2020? Meld je hier aan.

In een eerdere blog schreven wij over de eerste automatische winstaangifte die ingediend waren.

Klik hier voor meer informatie over Asperion voor accountancy.

Klik hier voor meer informatie over Asperion voor ZZP’ers.

25 09, 2019

Wat is PSD2? En wat heb je als ondernemer aan PSD2?

september 25th, 2019|

Wat is PSD2 en wat zijn de voordelen voor de ondernemer?

De termen PSD2 en PSD2-bankieren zijn de afgelopen tijd verschillende keren in diverse media verschenen. Maar wat is PSD2 precies en wat betekent dit voor de ondernemer?

Hieronder hebben wij op een rij gezet wat PSD2 is, wat PSD2 voor de ondernemer kan gaan betekenen en wat ondernemers hier van gaan merken bij het gebruiken van een online boekhoudprogramma.

PSD2 infographic

Wat is PSD2?

PSD2 staat voor Payment Service Directive 2. Simpel gezegd is PSD2 de nieuwe Europese wet (richtlijn) voor het betalingsverkeer van consumenten en bedrijven. In Nederland heeft De Nederlandsche Bank (DNB) de taak om PSD2-vergunningen aan Third Party Providers (TPP’s) uit te geven en om toezicht hierop te houden. Deze vergunning biedt de Betaaldienstverlener toegang tot de betaalrekening van de ondernemers.

De vergunningsplicht geldt voor leveranciers die software aanbieden waarbij transactie- en rekeninginformatie wordt verwerkt, zoals (online) boekhoudprogramma’s.

Wat is er nieuw bij PSD2?

Banken zijn verplicht om deze TPP’S toegang te geven tot de betaalrekeningen. Hiervoor gelden uiteraard strikte voorwaarden, namelijk:

  • De TPP moet beschikken over een bankvergunning van De Nederlandsche Bank (of een andere Europese toezichthouder).
  • De ondernemer moet uiteraard altijd zelf toestemming geven voor de toegang.
  • De toegang geldt alleen voor de specifieke partij die de ondernemer daarvoor toegang heeft gegeven.

De mogelijkheden van PSD2 voor de ondernemer:

PSD2 biedt nieuwe mogelijkheden voor ondernemers:

  • Het delen van transactie- en rekeninginformatie (Account Information). 

De ondernemer  bepaalt zelf welke TPP’s toegang krijgen tot de betaalrekening. Na verleende  toestemming  mogen banken transactie- en rekeninginformatie gebruiken in aangeboden diensten, oplossingen en/of systemen zoals Asperion.

  • Het opzetten van betalingen (Payment Initiation). 

Daarnaast kan er toestemming worden verleend voor het opzetten van betalingen. Hiermee kunnen  belangrijke financiële taken verder geautomatiseerd worden, zoals bijvoorbeeld het betalen van inkoopfacturen vanuit het online boekhoudprogramma.

Vooral het uitwisselen van rekening informatie biedt veel voordelen. API’s (Application Programming Interface) maken het mogelijk om geautomatiseerd informatie uit te wisselen tussen de computersystemen van de banken en de TPP’s. Hierdoor is het niet meer nodig om handmatig banktransacties te downloaden en die vervolgens te uploaden in bijvoorbeeld  het online boekprogramma.

De belangrijkste voordelen van PSD2:

  • Het besparen van tijd op de administratie door automatisering.
  • Handige mogelijkheden met betalingstransacties en data.
  • Zelf als ondernemer de controle houden over wat er gebeurt met transactie- en rekeninginformatie.
  • Actuele informatie m.b.t. de financiële situatie van de ondernemer. Dit stelt de ondernemer in staat om betere financiële beslissingen te nemen.

Als er gebruik wordt gemaakt van een online boekhoudprogramma zal de PSD2-wet de ondernemer extra kansen bieden door de verdere automatisering die de PSD2 mogelijk maakt.

Asperion en PSD2-vergunning:

Er worden strikte eisen gesteld aan de toekenning van een PSD2-vergunning. Uiteraard heeft Asperion de vergunningsaanvraag ingediend om de dienstverlening aan onze klanten nog verder uit te breiden.

Meer weten over de PSD2? De Nederlandsche Bank geeft hierover uitgebreide informatie.

Bekijk de Asperion API blog voor meer informatie over de Asperion API.

23 09, 2019

Nieuwe Kleine Ondernemers Regeling.

september 23rd, 2019|

Kleine Ondernemers Regeling (KOR)

De Kleine Ondernemers Regeling (KOR) wordt per 1 januari 2020 vervangen.

Per 1 januari 2020 wordt de Kleine Ondernemers Regeling (KOR) vervangen door een nieuwe btw-vrijstelling. Deze vrijstelling biedt veel ondernemers de mogelijkheid om niet btw-plichtig te zijn, wanneer de omzet niet meer bedraagt dan € 20.000 per kalenderjaar is het mogelijk hiervan gebruik te maken.

Met het ingaan van de nieuwe regeling vervalt de huidige KOR en de ontheffing van administratieve verplichtingen. Vanaf 2020 bestaat dus niet langer de huidige belastingvermindering voor de btw.

Aandachtspunten op een rij bij deelneming aan de nieuwe KOR:

  • de omzet bedraagt niet meer dan € 20.000 per kalenderjaar / boekjaar.
  • de ondernemer brengt geen btw meer in rekening bij zijn klanten.
  • de ondernemer kan de btw die andere ondernemers bij hem in rekening brengen, niet meer aftrekken of terugvragen van de Belastingdienst.
  • de ondernemer doet geen btw-aangifte meer.
  • de regeling geldt voor tenminste 3 jaar.

Wie komen in aanmerking voor de nieuwe KOR?

Naast ondernemers kunnen ook rechtspersonen (zoals stichtingen, verenigingen en BV’s) gebruik maken van de nieuwe regeling. Er is dus sprake van een verruiming ten opzichte van de oude regeling.

Wie op dit moment geen btw-aangifte doet (omdat hij/zij gebruik maakt van de ontheffing administratieve verplichtingen), valt per 1 januari 2020 automatisch onder de nieuwe kleine ondernemersregeling.

Wie de nieuwe btw-vrijstelling niet wil of kan toepassen, moet zich afmelden, middels het afmeldformulier van de Belastingdienst.

De Belastingdienst stuurt deze kleine ondernemers hierover een aparte brief. Daarin staat ook wat de ondernemer moet doen als hij/zij geen gebruik wil maken van de vrijstelling.

NB: Dit geldt ook voor alle particuliere zonnepaneelhouders, die op dit moment nog geen aangifte doen. Wie de nieuwe kleine ondernemersregeling niet wil of kan toepassen, moet zich eveneens afmelden.

Aanmelden moet voor 20 november!

Ondernemers die op dit moment niet onder de ontheffing administratieve verplichtingen vallen, konden zich vanaf 1 juni 2019 aanmelden voor de nieuwe KOR.

Als die ondernemer meteen (vanaf 1 januari 2020 als de nieuwe KOR ingaat) wil deelnemen, dan moet hij zich vóór 20 november 2019 bij de Belastingdienst aanmelden. Vanaf het tijdstip dat de ondernemer aan de nieuwe Kleine Ondernemers Regeling deelneemt, geldt de nieuwe regeling voor tenminste 3 jaar.

Het is voor ondernemers dus belangrijk een inschatting te maken van de verwachte omzet voor de komende 3 jaar om te kunnen bepalen of ze deel willen nemen aan de normale regeling of kiezen voor de nieuwe KOR met btw vrijstelling.

Voor meer informatie ga naar de KOR pagina van de Belastingdienst.

Natuurlijk is het mogelijk om in uw huidige administratie verder te blijven werken. Vanaf 1 januari 2020 zorgt Asperion ervoor dat de software uiteraard geschikt is voor de nieuwe Kleine Ondernemers Regeling.

Neem contact op met de HelpDesk wanneer uw administratie hierop aangepast mag worden, we helpen u graag verder!

19 09, 2019

De nieuwe API van Asperion

september 19th, 2019|

De nieuwe API van Asperion:

Met de nieuwe API van Asperion is het mogelijk om een koppeling met andere (software) pakketten te maken en wordt het uitwisselen van gegevens efficiënter én gemakkelijker!

De afkorting API staat voor Application Programming Interface en is een set aan definities waarmee softwareprogramma’s onderling kunnen communiceren. Het is een hulpmiddel voor software ontwikkelaars waarmee de uitwisseling van functies en gegevens tussen uw Asperion online boekhoudprogramma en bijvoorbeeld een willekeurig loonpakket of facturatiepakket, makkelijker, sneller en efficiënter wordt.

Hiermee automatiseert u eenvoudig tijdrovende handelingen die nu handmatig gedaan moeten worden. Zo zou het door u gebruikte facturatiepakket van een andere software leverancier bijvoorbeeld debiteuren en verkoopfacturen direct in uw Asperion administratie kunnen aanmaken, zonder tussenkomst van u als gebruiker. Andere koppelingen zijn ook denkbaar, zoals met loon- of CRM pakketten. Voor u als gebruiker levert dat nog meer gebruiksgemak en tijdwinst op. Een tijdwinst die vergelijkbaar is met die van de reeds bestaande automatische bankkoppelingen waardoor alle bankmutaties (doormiddel van afletteren) elke dag opnieuw en geheel automatisch in de administratie terechtkomen.

De API is een technisch hulpmiddel waarvan u als Asperion gebruiker zelf niet rechtstreeks gebruik zult maken. De API is speciaal ontworpen voor gebruik door ontwikkelaars van software producten die willen koppelen en integreren met Asperion software. Daarvoor is uiteraard wel de medewerking van de ontwikkelaars nodig.

Een eerste API partner event heeft al plaatsgevonden en een eerste groep ontwikkelaars is al druk bezig om hun software geschikt te maken voor de koppeling met Asperion. Wat Asperion betreft mogen vele API partners volgen zodat daarmee op termijn alle Asperion gebruikers nog meer mogelijkheden, gemak en tijdwinst wordt geboden!

Gebruikt u een (software) pakket dat u graag gekoppeld zou willen zien met Asperion? Neem dan contact met ons en/of met de ontwikkelaars van deze dienst op!

Wij zijn bereikbaar via e-mailadres: info@asperion.nl of telefoonnummer: 088-5 11 11 11.

API uitleg