Tips voor thuiswerkende medewerkers van Accountants- en Administratie kantoren

Waar moet je op letten ?

  1. Maak goede afspraken over gewijzigde interne processen en procedures.
  2. Maak afspraken over de tijden waarop iemand beschikbaar c.q. bereikbaar is.
  3. Gebruik bij voorkeur alleen een laptop van de zaak
  4. Houd de virus- en malware scanner van uw PC thuis ook up to date
  5. Maak gebruik van de 2-way-factor authenticatie optie
  6. Indien mogelijk, dwing het gebruik af van een Virtual Private Network (VPN) naar het bedrijfsnetwerk .
  7. Spreek af waar bepaalde bestanden opgeslagen mogen worden ( het elektronisch dossier bijv.)

Tips voor MKB en ZZP gebruikers

Gebruik uw administratie nu meer dan ooit om uw omzet en kosten goed in de gaten te houden:

  1. Van wie krijgt u nog geld en zouden deze debiteuren nu (nog) kunnen betalen?
  2. Maak afspraken met debiteuren die nu niet kunnen betalen over een betalingsregeling.
  3. Houd uw kosten goed in de gaten: welke kosten zijn niet strikt noodzakelijk de komende maanden en kunt u wellicht beperken
  4. Indien nodig, spreek met leveranciers van kosten die strikt noodzakelijk zijn, een betalingsregeling af.
  5. Bekijk of u in aanmerking komt voor tegemoetkomingen uit het steunpakket van de overheid en administreer nauwkeurig i.v.m de mogelijk vereiste latere bewijsvoering. Uw adviseur kan u daarbij goed adviseren.
  6. Werken er medewerkers vanuit huis, maak hiermee dan duidelijke afspraken en verplicht bijvoorbeeld het gebruik van de 2-way-factor authenticatie.

Share This Story, Choose Your Platform!

Diensten aanbieden zonder zorgen!

Jij wil een stabiele betrouwbare dienstverlener zijn voor jouw klanten.

Dat kan alleen als je kan vertrouwen op jouw boekhoudpakket
én je leverancier als een echte business partner.

Wil je weten hoe jij dat kan bereiken door met Asperion te werken?